By Gerrit

Nieuwe huisstijl RTL4

RTL 4 heeft vanaf morgen een nieuwe huisstijl.De zender heeft het zelf over ‘idents’.

Ze worden ingezet als ‘grafische rustmomenten tussen de reclameblokken en programma’s, waarbij de 4 altijd centraal staat’.

RTL4 zegt: ‘Binnen de nieuwe huisstijl van de zender kunnen idents gelinkt worden aan programma’s (bijvoorbeeld ‘Gooische Vrouwen’, ‘TV Makelaar’, ‘RTL Nieuws’, ‘Herman den Blijker’-programma’s, ‘RTL Voetbal’ en ‘CSI’) en thema’s (film, wonen, koken of datum- of eventgerelateerde thema’s).’

Het eerste datumgerelateerde thema dat de zender benadrukt is Valentijnsdag op donderdag 14 februari. De gehele actie wordt gegoten in het jasje van de nieuwe huisstijl, die ontworpen is door de afdeling Creatie van RTL Nederland.

______________________________________________________________________

Identity, Image, and Reputation

I do not know if any mobile phone ever made headline even before its launch or people queued outside the shops for days to get it on the first day, except iPhone by Apple. So, why people are so crazy about iPhone? Why it’s the most hyped phone ever? Of course it has some great technologies built in but one of the reasons is Apple’s identity, image and reputation. When people think of Apple Inc, first that come into mind is that it’s the “one of the most innovative companies in the world”. Yes that’s what an image is- it is the organization as seen from viewpoint of its constituencies. Identity, image and reputations are the elements that separates a company from similar other companies.

Given how every industry today faces global competition and companies are trying to manage the limited resources, and organization’s identity and image might be the only difference that people can use to distinguish one company from the next. That is why people prefer an Apple iPod than a Creative Zen even though Creative products are more feature rich than Apple iPod.

Image, identity and reputations cannot be built in one day. A company needs to work hard to build them. There are some complex and hard tasks are needed to be executed in order to build successful image and identity. First thing the organization needs to do is conduct an identity audit by an external “identity firms”. This helps to find out how does the general public currently view the organization? Next goal is to clearly define its objective and goal. Here consistency is the key. An organization’s vision should manifest itself consistently across all its identity elements, from logos and mottos to employee behavior. Next step is- develop designs and names. This is a step that simply cannot happen without the help of consultants because so many names are already in use that companies need to avoid any possible legal issues. Next is develop prototypes. Once the final design is selected and approved by everyone involved, consultants develop models using the new symbols or names. Once the prototype is done company must launch and communicate. Companies can use various communication technologies to do that. He final step is implementation. Implementing an identity program is a communication process involving lots of interpersonal savvy and coordinated approach to deal with many constituencies.

In the changing business environment image and reputation is the key for survival. A company that has good understanding of its constituencies and what is important for them can successfully create good reputation programs and implement them.

Blogspot

___________________________________________________________________________

Deutsch_bank_research_corporate_blogs_1Deutsche Bank Research heeft 22 augustus een rapport uitgebracht in hun rubriek Economics: Digital Economy and structural change van 8 pagina’s met als titel: Blogs: The new magic formula for corporate communications? (.pdf)
Het feit dat een gerenommeerde bank als deze aandacht besteed aan de mogelijkheden om blogs in te zetten als corporate communicatie is op zich al het vermelden waard.
Het rapport behandelt de opkomst en groei van blogs, de status in Duitsland (zo’n 60.000 blogs), bespreekt de strategische kwesties zoals monitoring, policies en corporate blogs. Daarbij komt ook aan bod of corporate blogs geschikt zijn voor externe communicatie. Immers, een blog moet passen bij de cultuur van het bedrijf, de verwachtingen en resultaten moeten van tevoren afgesproken zijn, er moet duidelijkheid zijn over het format waarin geblogd wordt en juridische consequenties moeten worden gewogen, vooral bij beursgenoteerde bedrijven. Daarnaast moet er voldoende stof tot bloggen zijn en is het linken naar andere sites niet altijd in het voordeel van het bedrijf vanwege een andere profilering. Tot slot wordt er op gehamerd dat er blogging policies komen.
De conclusie van het rapport is dat er mogelijkheden zijn voor een CEOblog en een customer relationship blog. En zeker ook voor het bloggen als intern communicatiemiddel. Als bovengenoemde zaken goed in kaart zijn gebracht.
Het rapport eindigt met een epiloog van de managing director Norbert Walter van Deutsche Bank Research waarin hij oproept te gaan bloggen. Hij zegt: “Good examples in practise are just as important as a corporate blogging guide. Let’s get blogging!”

HansonExperience

__________________________________________________________________________________

Tweakers.net bestaat 10 jaar

Di 30 september 2008 07:52, Redactie
Tweakers.net bestaat 10 jaar

Tweakers.net werd in 1998 opgericht door de toen 19-jarige Femme Taken onder de naam ‘World of Tweaking’. De eerste artikelen waren gericht op hardcore PC hobbyisten over het met creatieve methoden verbeteren van je PC en reviews van randapparatuur en games. Al snel groeide de website uit tot een levendige community waar een groot aantal mensen een bijdrage aan leverde.

Tweakers.net is op een hoop punten voorloper geweest op het Nederlandse internet: in 1998 de eerste weblog, in 1999 de eerste prijsvergelijker en in 2000 de eerste mobiele prijsvergelijker. In maart 2006 werd Tweakers.net overgenomen door VNU Media, waarna er flink is geïnvesteerd in onder meer het vergroten van de redactionele capaciteit.

Inmiddels kent de website drie miljoen unieke bezoekers per maand, 60 miljoen pageviews per maand en meer dan 250.000 geregistreerde gebruikers. Hiermee behoort het tot de top-20 van drukst bezochte websites van het Nederlandstalige internet.

Van oorsprong is Tweakers.net een hardwaresite, maar in de loop der tijd is de formule uitgebreid met onder andere games, consumentenelektronica en mobiele telefonie. De doelgroep bestaat uit hoger opgeleide mannen met een passie voor technologie. Op dit moment wordt de kern van de site gevormd door nieuws, productreviews, prijsvergelijkingen en een forum.

Dutchcowboys

__________________________________________________________________________________________

Google Project 10^100

Di 30 september 2008 09:45, Henk de Hooge
Google Project 10^100

De afgelopen tien jaar heeft Google aan den lijve ondervonden dat geweldige ideeën uit alle hoeken kunnen komen. Daarom introduceert Google in het kader van zijn tiende verjaardag Project 10^100 (spreek uit: ‘Project 10 tot de honderdste macht’). Dit project nodigt mensen uit om ideeën aan te leveren die voor een betere wereld zorgen door een zo groot mogelijk aantal mensen te helpen.

Google daagt zijn gebruikers uit om inspirerende ideeën aan te leveren die de kwaliteit van het leven van mensen verbeteren. Daarvoor is 10 miljoen dollar uitgetrokken om de vijf beste ideeën te realiseren. Dit kan gaan om grote of kleine ideeën en van ideeën met een zwaar technisch kaliber tot ideeën die uitblinken door hun eenvoud. In ieder geval moet het gaan om ideeën gaan die impact hebben. Google zal een selectie van de 100 beste ideeën maken en gebruikers vragen om hun stem uit te brengen op de ideeën die volgens hen financiële steun van Google zouden moeten ontvangen. Op basis van hun stemmen zullen 20 finalisten worden geselecteerd, waarna een jury maximaal vijf ideeën zal selecteren die voor subsidie in aanmerking komen.

Met dit project willen Google aantonen dat goede ideeën uit alle hoeken kunnen komen. Zo ontstond Google Chrome toen hun technici tot de conclusie kwamen dat ze een volledig nieuwe browser nodig hadden om op efficiënte wijze rijke internettoepassingen uit te kunnen voeren. Het idee voor Google News werd geboren toen een technicus tijdens 9/11 zich opwond over het feit dat hij niet in staat was om nieuwsbronnen uit alle delen van de wereld vanaf één en dezelfde locatie te raadplegen.

Alistair Verney (Corporate Communications Manager Benelux, Google/YouTube) “We weten dat er tal van briljante ideeën in omloop zijn die subsidie en ondersteuning nodig hebben om volledig tot bloei te kunnen komen. Wat vinden wij dan geschikte voorbeelden? Een team van slechts twee man om een oplossing te implementeren voor miljoenen mensen die kilometers lang waterkruiken met een inhoud van 19 liter op hun hoofd moeten dragen. Dit doen ze door middel van de ontwikkeling en distributie van de Hippo Water Roller, een relatief goedkope wielcontainer met een inhoud van 90 liter die op makkelijke wijze kan worden voortgetrokken.

Of First Mile Solutions, die eenvoudige doch doeltreffende ideeën realiseert om geïsoleerde gemeenschappen in ontwikkelingslanden met elkaar te verbinden via internet. Een van hun oplossingen is om WiFi-apparaten op openbare bussen te bevestigen die in staat zijn om opgeslagen e-mails en berichten te detecteren en te verzenden terwijl de bussen langs gebieden zonder internetverbinding rijden. Het doet Google een groot genoegen om projecten met een dergelijke impact van financiële steun te voorzien”

Google bestaat binnenkort 10 jaar. En er is geen betere manier om dit te vieren dan door mensen te helpen om anderen te helpen. Mogen de beste helpers winnen!

Dutchcowboys

________________________________________________________________________________________

McDonald’s scoort met gezond

Nieuw bewijs voor de stelling dat de snackbar nog lang niet dood is . McDonald’s heeft volgens vakblad de Snackkoerier een overweldigend succesvol vierde kwartaal achter de rug. Er werd meer dan twee keer zo veel winst gemaakt dan in dezelfde periode een jaar eerder. De cafetariaketen noteerde een nettowinst van 1,24 miljard dollar, tegen 608 miljoen dollar in 2005. Een gezonder aanbod was daar mede verantwoordelijk voor.

De winst kwam vooral door de verkoop van fast-casual dining keten Chipotle, maar daarnaast door de koerswijziging van het concern, met duurdere en gezondere gerechten zoals salades, kipbroodjes. In Nederland is sinds deze maand ook kindermenu Happy Meal ‘verantwoord’ gemaakt, met de toevoeging van Danoontje Snack en Zonnatura Kikker Knijpfruit.
Verantwoord frituren deden ze al:

McDonald’s is continu bezig het menu zo aan te passen dat iedereen een verantwoorde keuze kan maken. Daarmee levert McDonald’s een bijdrage aan een bewuste leefstijl.

Zijn er nog mensen die naar de snackbar durven om een onverantwoorde, onbewuste keuze te maken?

Foodlog

__________________________________________________________________________

De kracht van combinatie
In 2009 gaan Postbank en ING Bank verder onder één naam: ING. Door onze kracht te bundelen, gaan wij een verbetering in onze dienstverlening realiseren.

Nog één jaar en dan is het zover. Dan kunt u al uw bankzaken regelen bij één bank en profiteert u van de kracht en kennis van twee banken. Met de combinatie van persoonlijk advies, gemak en waar voor je geld willen wij een verbetering in onze dienstverlening realiseren.

Graag houden we u op de hoogte van ontwikkelingen met betrekking tot het samengaan van de Postbank en ING Bank. Uiteraard zijn wij daarbij ook erg benieuwd naar uw mening.

Postbank

_____________________________________________________________________

Corporate blogging staat nog in de kinderschoenen

Do 11 september 2008 18:42

Nieuwe internettoepassingen in het algemeen en de bedrijfsblog in het bijzonder mogen op een warme belangstelling rekenen van communicatieprofessionals. Toch is er op grote schaal koudwatervrees wanneer het gaat om het daadwerkelijk opstellen en invoeren van een bloggingbeleid.

Dat blijkt uit onderzoek dat public-relationsadviesbureau Porter Novelli onlangs hield onder 76 communicatieprofessionals bij middelgrote tot grote Nederlandse ondernemingen.

Het onderzoek richtte zich op het in kaart brengen van het beleid omtrent corporate blogging en online PR.

De resultaten tonen een onomstotelijke interesse in de mogelijkheden op dit gebied. Zo geeft ruim zes op de tien respondenten aan ontwikkelingen rond internet en internettoepassingen nauwlettend te volgen.

De interesse omzetten in daden blijkt echter een ander verhaal: maar liefst negen op de tien bedrijven geeft aan niets aan online PR te doen. Ook de bedrijfsblog komt er bekaaid vanaf: een derde van de professionals experimenteert met een corporate blogging en ruim de helft geeft aan geen concrete plannen in die richting te hebben. Bij 5% leeft zelfs geen enkele interesse deze toepassing tot onderdeel van de communicatiemix te maken.

Het gebrek aan initiatief wat bloggen betreft, gaat ook gepaard met een gebrek aan blogmonitoring. Net als twee jaar geleden houdt een ruime meerderheid (58%) op geen enkele manier bij wat over het bedrijf op blogs en fora wordt geschreven. In het geval de discussie uit de hand loopt, heeft slechts een op de tien bedrijven een concreet beleid paraat. Het contact met externe bloggers is volgens het onderzoek ronduit mager. Maar liefst zes op de tien communicatieprofessionals heeft het afgelopen jaar geen enkel contact met externe bloggers opgenomen.

Ook heeft bijna twee derde nog nooit persmateriaal naar relevante bloggers gestuurd. Het inzicht in het ‘spelersveld’ is überhaupt laag: de overgrote meerderheid van de respondenten geeft aan geen idee te hebben wie de invloedrijke bloggers van het moment zijn.

Dutchcowboys


0 Reacties to “Nieuws”



  1. Geef een reactie

Plaats een reactie




mei 2024
M D W D V Z Z
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031