27
okt
08

VueRoyale doet het niet meer

Na de verkoop van ons huis is het aftellen geworden; het duurt nog 97 dagen voor we naar het buitenland vertrekken.
Het betekent dat ik mijn focus het volgende jaar meer zal hebben op ons nieuwe leven, en even minder op marketing en communicatie.

Het betekent ook dat ik mijn dienstverlening internationaal wil gaan aanbieden.
VueRoyale in het Nederlands blijven onderhouden lijkt me daarom niet erg zinnig. Bovendien is gebleken dat bloggen over (online) communicatie op te weinig steun kan rekenen. Dat mag ik na 5 jaar ervaring toch wel stellen.

VueRoyale, het eerste Nederlandse communicatieblog stopt.

2 jaar geleden wilde ik al stoppen, om dezelfde redenen, maar toen werd ik overtuigd door de vele positieve reacties en het respect uit de markt, en besloot om door te gaan. Nu zal dat anders zijn, ik heb niet kunnen brengen wat ik wil en stop definitief.

De vraag is of de blogosphere wel vitaal genoeg is om een wezenlijke bijdrage te leveren aan creatieve marketeers. Ik weet het niet. Er zijn af en toe goede postings en discussies, zeker. Maar is het niet altijd over online marketing, SEO, SEA of online advertising? Overschatten we online marketing niet? Ik ben van huis uit een communicatieman, en zie internet slechts als een hybride, flexibel distributiesysteem dat open marketing kan versterken, mits de merkhouder dit begrijpt. Wat zie je terug van de dynamiek op blogs bij de consument?

Mijn leven bestaat niet alleen uit bloggen en marketing, gelukkig!

Hoewel het bloggen mij veel heeft gebracht, heb ik natuurlijk ook heel hard gewerkt in dezelfde tijd; aan Accompani, en aan Open Merkconsultants en haar klanten.
Ik heb daarmee bijgedragen aan de ontwikkeling van open communicatie in Nederland. Drie nominaties op rij voor een Bloggie is misschien wel een bevestiging daarvan.
Maar wat belangrijker is: bedrijven kiezen er steeds vaker voor om een Open Merk te zijn en daar heeft iedereen baat bij,

En nu heb even tijd nodig om mezelf opnieuw uit te vinden. Zie me maar als iemand die aan het einde is van een product levenscyclus. wink
2009 wordt het jaar van professionele bezinning voor mij, en VueRoyale hoort daar niet bij.

VueRoyale sluit daarom zijn deuren vandaag.

Maar het komende jaar zal vooral een jaar zijn van professionele bezinning. Ik wil vooruit lopen, pionieren, en oogsten op mijn eigen ideeën.
Misschien is consultancy beter voor me dan het werken op projecten, of bij een bureau. Het kan ook zijn dat ik als uitgever mijn rol niet herken…
Of ben ik juist een spreker, die zijn weg daarin moet vinden?

Wat ga ik doen? Waar ga ik dat doen? En op welke landen richt ik me?
Ik zeg het jullie eerlijk: ik weet het niet.

Ideeën zijn welkom, want als Open Merkconsultant geloof ik heilig in jouw bijdrage om mij verder op weg te helpen.
In de laatste 3 maanden tot ons vertrek zal ik vast wel wat te melden hebben over marketing en communicatie, maar niet hier.
Volg me als je zin hebt op Carretera.

VueRoyale trok jaarlijks gemiddeld door een kleine 500.000 bezoekers bezocht, in topmaanden door het dubbele aantal.

Bron: Vue-Royale.nl


0 Reacties to “VueRoyale doet het niet meer”



  1. Geef een reactie

Plaats een reactie


oktober 2008
M D W D V Z Z
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031